jeudi 22 octobre 2009

Montreuil

Ca y est! Mon billet d'avion est résérvé! J'y seraiiiii! :))) Moi aussi je compte des jours. Le temps s'en ira trop tot, et nous nous rencontrons chers amis! :D Je raconte un peu pour mes lecteurs hongrois de ce festival. Oups, avez vous déjá vu ces videos sur le site du salon?



Sikerült! Ott leszek én is a montreuil-i könyvfesztiválon! El sem hiszem! 3 éve voltam utoljára Párizsban... Ez az év egyik legnagyobb könyvfesztiválja, idén Olaszország lesz a díszvendég. Tudnotok kell, hogy Franciaországban havonta átlagban 20 kisebb fesztivált szoktak rendezni. Mindenki nagyon készül, mert ez az illusztrátoroknak is nagy lehetőség! A kiadók fogadóórát tartanak, jelentkezés alapján kiszűrik, hogy kivel szeretnének személyesen is elbeszélgetni. A jelentkezést megkönnyíti egy lista, amin a kiadók felsorolják, hogy mi a profiljuk, illetve konkrétan megmondják, hogy milyen jellegű illusztrációkra van szükségük. Könyvtárosok, szakmabeliek előre jelentkezhetnek, nyilvántartásba kerülhetnek, így belépő nélkül részt vehetnek minden programon. A hírlevélben megadják azoknak a személyeknek az elérhetőségeit, akik ügyes-bajos dolgokra, apró-cseprő kérdésekre is válaszolnak. A francia fórumon (ami szerzőknek és illusztrátoroknak van fenntartva) már szervezik a tagok a nagy találkozást, a közös szombat esti vacsorát, órarendet készítenek, hogy a tagok közül ki melyik nap lesz jelen, összegyűjtik, hogy ki mikor dedikál. Nagyon szimpatikus ez az összetartás, kölcsönös segítségnyújtás. Jó lenne, ha valami hasonlót nálunk is meg lehetne valósítani.

A tavalyi fesztiválon készült videókból itt mazsolázhattok.

30 commentaires:

  1. Szuper! Szuper! Gratula!! :-) Rajzaid lesznek kiállítva vagy már a piros fonalas könyv lesz bemutatva?

    RépondreSupprimer
  2. Hi-hi! Aranyos vagy! :) A siker arra vonatkozik, hogy le van foglalva a repcsi. Közben már nekem is van egy lefixált fogadóórám. :)A könyv még nem tart sehol, várjuk a szerződést. Nagyon örülök én is! :) Legközelebb négyesben megyünk!

    RépondreSupprimer
  3. Szuper !!! Moi aussi je compte les jours !

    RépondreSupprimer
  4. J'espère qu'on aura l'occasion de se rencontrer !!

    RépondreSupprimer
  5. J'ai hate d'y être et de rencontrer plein de blogines le samedi midi ;)

    RépondreSupprimer
  6. Nahát ! Nagy-nagy gratula és Bon voyage !

    RépondreSupprimer
  7. Moi aussi j'espère rencontrer plein de blogines...J'espère qu'on pourra se voir...

    RépondreSupprimer
  8. Szuper Hajni!!!Nagyon gratulálok!
    Bárcsak egyszer ez velem is megtörténne!

    RépondreSupprimer
  9. HIIIIIIIIIIIIIIIIIIII contente je suis !!!!!!!!
    Gratula Gratula !!!!

    RépondreSupprimer
  10. c'est super!! :))) fúdejó lesz Neked!! csak nyüzsögj sokat, mutogasd a rajzaid, fotózz... meg minden!! aztán mesélj :)

    RépondreSupprimer
  11. úgy repülj, mint ez a rakétacerka!!
    és fotóznifotóznifotózni!!
    :)))

    RépondreSupprimer
  12. Sandra,
    :)) Et la triplette se réunira! :D

    Geisha Line,
    Certainement! Je porterai le badge! :) Je vais arréter toutes les lucioliennes.

    Bénédicte,
    Moi aussi! C'est un trés grand cadeau pour moi. Je ne pourrai pas le remercier assez de fois á Vie.

    Kata,
    Naháááát! De régen találkoztunk! Köszönöm! :) Remélem konkrét hozadéka is lesz a nagy utazásnak! :)

    Valy,
    Sur! J'y serai tous les jours.

    Panka!
    Köszi! Lehet velem jönni! Majd kapaszkodunk egymásba a repcsin! ;) Jövőre?

    Gwen,
    Enfin! Je vais t'embrasser! :))) Et nous allons rigoler et aller faire les croquis dans une brasserie! :)))

    Viki!
    Kellene egy nagy-nagy busz! Te is beférnél!

    Kriszti!
    Igyekszem. Még nem tudom mi lesz, leblokkolok vagy beindulok... iszonyat régen beszéltem... majd belejövök. Fotó nem lesz! Emlékszel, hogy tőled kaptam vackort is? :( Mesélni viszont mesélek! :)

    Móni,
    Ha az easyjet is úgy akarja! Na jó, az sem kizárt, hogy majd kölcsönzök gépet.

    RépondreSupprimer
  13. J'espère que ca te plaira beaucoup, que tu auras un énorme succès, et....que tu reviendras l'année prochaine ^^

    RépondreSupprimer
  14. Tu es très courageuse de venir d'aussi loin, moi que me plains d'être à 3h30 de Paris en train... Bonne chance pour tout!!!

    RépondreSupprimer
  15. Tu vas à Montreuil Ojni ?!
    Waw ! Génial !

    RépondreSupprimer
  16. rrhhoj'ai tellement hâte de te rencontrer
    Mikl travaillera de nuit, on pourra discuter toute la nuit !!!

    RépondreSupprimer
  17. Chouette !! On s'y verra surement alors ! ;)

    RépondreSupprimer
  18. Je retrouve enfin ton blog et je suis heureuse de lire que tu seras à Montreuil! :) C'est super que tu aies sauté le pas :D

    RépondreSupprimer
  19. Ah et tes derniers posts sont super, tes dernières illus sont très belles! Et n'oublie pas de me mettre un de tes merveilleux calendriers de côté ;)

    Bisous.

    RépondreSupprimer
  20. Cest super, on va enfin te voir!!! je suis impatiente !

    RépondreSupprimer
  21. Moi aussi j'espère que l'on se verra sur le salon. C'est plutôt une chouette expérience de pouvoir se voir vrai. Ca va etre rigolo de rencontrer plein de bloggeuses qu'on n'a jamais vu, mais dont on admire le travail. :-) En tout cas, tu es courageuse et très motivée pour venir de si loin. Tu vas faire craquer de nombreux DA sur le Salon! :-)

    RépondreSupprimer
  22. J'espère te voir Ojni ... j'y serai avec Valy Samedi !!!!
    Lou

    RépondreSupprimer
  23. Hűha, Ojnikám! Jaj de jó lesz! Micsoda jó hír! :)
    Hosszú hetekig nem voltam netközelben, így le voltam maradva.
    (Köszönöm a linket, amit küldtél, nagyon tetszik!)

    RépondreSupprimer
  24. Na jól lemaradtam itt a dolgokról! Nagyon örülök, szuper hír!!!!! :))
    Amúgy jól vagy?

    RépondreSupprimer
  25. haaaa ojni la globe-trotteuse!!! il faut aussi que je me trouve un salon loin de paris, histoire de prendre l'air... ha et puis j'aurai un sac rouge à montreuil, au plaisir de se croiser par hasard!....

    RépondreSupprimer
  26. Chouette ! on va pouvoir se voir alors... tu me diras quand tu y seras ?
    Je te souhaite que ça t'apporte tout plein de bonnes choses... :)

    RépondreSupprimer
  27. Lise,
    Oui, j'en suis sure! Ca me plaira! Sans doute. C'est dommage que tu es loin, donc je hate y retourner l'année prochaine aussi.

    Anges & Lik,
    Voilá, c'est ce que je vous ai dit sur le forum! C'est vrai que la France est beaucoup plus grande que la Hongrie, mais vous étes sur place... presque! :D
    Á vrai dire, sans l'invitation de Vie je ne pourrais pas y étre. Je ne pourrai pas remercier assez de fois á Vie cette possibilité. :)

    Marie-Laure,
    Et toi? Tu y seras?

    Vie,
    :))) Tu as déjá lu certainement centaines de fois, mais MERCI!!!! Mille merci Vie! :D Ca sera superbe!

    Rafistole,
    :) Bien!!! :D Joupiiii! Je vais vous voir!

    Sabbio,
    Je suis désolée, c'est vrai que j'avais changé beaucoup de fois mes liens... les paresseuses ont d'avantage! :)
    Merci Sabbio! Je t'ai manquée déjá! Bravo encore une fois pour ton intervue.

    Katia,
    Moi aussi! Moi aussi! :D Je vais te reconnaitre!

    Orély,
    :)) Oui! Je l'attends beaucoup le moment du départ. Le voyage sera trés excitant sur le bord d'easyjet! :D
    On verra... mais j'espére que tu seras présente avec ton portfolio! Nous pourrions en discuter! :)

    Lou,
    C'est un trés grand événement! :) Non, c'est une féte! Comme le Noel! :) Je hate de vous voir et se connaitre en vrai.

    Kwandera,
    Ennél jobban nem lehetek! :) Most, hogy ide visszatértem megint jó kedvem van. :) Lehet, hogy ideje lenne már levelet váltanunk! Nem sokára írok! Puszillak!

    Estelle,
    Et le badge de luciole? Bon, je me contente de ton rouge sac! :P
    Nous serons nombreuses! C'est super!

    Ju,
    Merci. J'ai de la confiance! On verra! J'ai déjá un rdv, mais psst! :)
    Je vais voir le programme, et je vais vous écrire un mail, d'acc?

    RépondreSupprimer
  28. Hajni! A tavaly kint voltam, nagyon klassz volt. Mi vevők vagyunk mindenre, ami jó...
    Üdv.
    Csilla

    RépondreSupprimer
  29. gratulalok, nagyon örülök Veled es sok-sok sikert kivanok!
    csilla Lipcseböl

    RépondreSupprimer